U ZET-u za dvije do tri godine autobusi na vodik

U ZET-u za dvije do tri godine autobusi na vodik

U ZET – u na Autobusnom pogonu Podsused, potpisao se Sporazum o zajedničkoj suradnji Grada Zagreba i INE na uvođenju vodika u javni gradski prijevoz.

Sporazum su potpisali zamjenica gradonačelnika Jelena Pavičić Vukičević koja obnaša dužnost gradonačelnika Grada Zagreba i članovi Uprave INE Darko Markotić i Niko Dalić.

Predsjednica Uprave ZET-a Ljuba Romčević – Žgela istaknula je kako se radi o sporazumu Grada Zagreba i Ine ste Grada i ZET-a o daljnjim ulaganjima u alternativna goriva, odnosno za nabavu autobusa s pogonom na vodik.

Sporazumom su se njegovi sudionici obvezali i garantirali daljnja ulaganja u alternativna goriva. Konkretno, radi se o nabavi 20 autobusa s pogonom na vodik, a u ZET-ovom pogonu u Podsusedu planira se također i izgradnja punionice na vodik. Žgela očekuje da se projekt realizira kroz sljedeće dvije do tri godine, s tim da će se prva godina dana potrošiti na pripremu tehničke dokumentacije 

Pročelnica Ureda za gospodarstvo, energetiku i zaštitu okoliša grada Zagreba Mirka Jozić istaknula je da se radi o prvom projektu početka masovne primjene vodika na području Zagreba i Hrvatske. 

“Stvaramo novo tržište za taj energent budućnosti. Procijenjena vrijednost 20 autobusa na vodik i prateće infrastrukture je 25 milijuna eura, a financirat će se bespovratnim sredstvima EU-a”, kazala je Jozić.  

ZET-ovu autobusnu flotu danas po njezinim riječima čini 441 autobus prosječne starosti 10,9 godina, koji godišnje pređu ukupno 29 milijuna kilometara. U proteklih nekoliko godina, kazala je, flota je modernizirana, pa solidan dio autobusa, primjerice, vozi na plin.

Naglasila je da je u budućnosti nužan zaokret prema vozilima bez štetnih emisija – dakle ili električni autobusi ili autobusi na vodik – a razmišlja se da vodik, jednog dana, pogoni i vozila za sakupljanje otpada.

Član Uprave INE Niko Dalić rekao je da je vodik gorivo čiste energije, bez štetnih plinova, kao i da se pri vožnji vozila s pogonom na vodik ne stvara buka. Zadovoljan je što su prednost vodika prepoznali i ZET i Zagreb. Ina je po njemu snažno posvećena očuvanju okoliša, te će i dalje razvijati upotrebu vodika. Dalić se nada da će i drugi gradovi prepoznati primjer kojim je krenuo Zagreb.

Pavičić Vukičević, ističe da više ne možemo govoriti da zelene tehnologije ulaze na mala vrata, već su odavno u našim životima.

“U sljedeće dvije godine očekuje nas velika infrastrukturna investicija na prostoru Podsuseda, ulazak 25 milijuna eura kroz EU-ove fondove”, rekla je Pavičić Vukičević.

Tekst: I.Ć.//HINA

Foto: Mario ĆUŽIĆ

Tagged with

Leave a Reply