COVID – 19 u drugom polugodištu ponovno vodi glavnu riječ

COVID – 19 u drugom polugodištu ponovno vodi glavnu riječ

Škola traje nešto više od mjesec dana,  većina škola održava nastavu bar za one niže razrede u školi, dok su ostali po različitim modelima nastave.

Koliko je to štetno, pokazat će vrijeme

Djeci je mjesto u klupama sa svojim učiteljima, profesorima, i na kraju sa svojim  razrednim prijateljima. Bez obzira što se pokrenula škola na televiziji, i što dobro funkcionira on-line nastava, to nije prirodno okruženje za učenike.

U takvim „novo normalnim“ uvjetima obrazovanja teško je govoriti o razvoju odgoja i obrazovanja.

U kurikulumu stoji da u  skladu s načelima učenja i poučavanja školski odgoj i obrazovanje treba pružiti punu podršku svakomu učeniku u kognitivnome, emocionalnom, socijalnom, estetskom i tjelesnom razvoju za ostvarivanje vlastitih potencijala. Stoga je zadaća  škole stvoriti okruženje za učenje koje potiče osobni i profesionalni rast i učenje, odnosno cjeloviti razvoj primjeren dobi i individualnim potrebama svakoga učenika. 

On-line nastavom upitno je koliko je okruženje u kojoj djeca slušaju nastavu, omogućuje njihov razvoj u punom smislu te riječi.

Učitelji i profesori više su zaokupljeni, tehničkim problemima oko izvođenja nastave, nego programom koji bi trebali odraditi, a samim takvim hibridnim održavanjem nastavom, upitna je i kvaliteta samog sadržaja koju djeca dobiju on-line. Ponekad je teško u razredu postići punu koncentraciju djece, a kamoli u kućnoj atmosferi koja ima puno više sadržaja koja odvlače  pažnju.

Generacije  2019. /2020. i 2020./2021. po ničem dobrom neće pamtiti te školske godine, učenici s područja Zagreba pogodio je razorni potres, mnogi ne idu u svoje matične škole i samim time proživljavali su veliku promjenu, koja veliku utječe na njihovo školovanje.

Isto tako oni koji prelaze iz nižih razreda, u više razrede, ili oni koji su svoje školovanje završili, ostat će zakinuti za oproštaj od svojih, učiteljica, učitelja, profesorica, profesora, biti će generacije koje su se privikavale na neke nove, nenormalne uvjete školovanja.

Većina onih koji su započeli  svoje obrazovanje na fakultetima susreli su se sa svojim kolegama i profesorima samo preko ekrana, nisu se upoznali s prostorom u kojem se održavaju predavanja, nisu upoznali svoje kolege, na kraju niti samu zgradu svog fakulteta.

Ovo je tek početak jednog polugodišta koji je pun izazova, polugodišta u kojem će ponovno, prvu i zadnju riječ voditi COVID-19, prema njemu će se obustaviti ili održavati nastava.

Biti će to jedno polugodište, u kojem neće biti prostora za bilo kakav razvoj obrazovanja, proći će u mjerama koje će donijeti stožer, uvijek s istom strepnjom, po kojem modelu će se održavati nastava, koliki je razmak od klupe do klupe, maske trebaju ili ne. 

Tekst: Inga ĆUŽIĆ/ZNA

Foto: Mario ĆUŽIĆ

Ovaj tekst  je potpomognut iz Fonda  za poticanje pluralizama i raznovrsnosti elektroničkih medija

Leave a Reply