Dan narcisa: Prigodna prodaja simbola proljeća radi podizanja svijesti o raku dojke

Dan narcisa: Prigodna prodaja simbola proljeća radi podizanja svijesti o raku dojke

Hrvatska je u vrhu europskih zemalja po smrtnosti od raka dojke, a bolest je sve češća i u mlađih žena, pa valja opetovano ponavljati koliko su važni redoviti pregledi dojki da bi se bolest spriječila ili otkrila u ranom stadiju, kada ju je moguće izliječiti, istaknuto je u subotu na obilježavanju Dana narcisa u središtu Zagreba.

Svake godine u Hrvatskoj od raka dojke oboli oko 2300 žena, a umre njih oko tisuću, pri čemu su najugroženije žene u dobi između 50 i 69 godina. Prigodnom prodajom narcisa, cvijeta koji je odabran kao simbol proljeća i buđenja nove nade, koja se osim u Zagrebu održava u još 60 gradova, želi se podići svijest javnosti o raku dojke kao ozbiljnom javnozdravstvenom problemu i educirati žene o važnosti redovitih pregleda dojki kako bi se bolest otkrila što ranije.

Važno je upozoriti na taj problem jer je rak dojke izlječiv u 98 posto slučajeva ako se otkrije u ranoj fazi. Zato pozivam sve djevojke i žene na redoviti samopregled dojki, neka se informiraju kako se to radi, a sve one nakon 35. godine pozivam barem jednom godišnje na odlazak na specijalistički liječnički pregled, mamografiju i ultrazvuk . Nemojmo misliti da se karcinom događa nekome drugome”, poručila je predsjednica Kolinda Grabar-Kitarović, koja je sudjelovalo u prodaji narcisa na Trgu bana Jelačića, u organizaciji zagrebačkog Gradskog ureda za zdravstvo te na Cvjetnom trgu, gdje su obilježavale udruge koja okupljaju žene liječene od raka dojke.

Na središnjem zagrebačkom trgu postavljen je i pokretni mamograf, gdje su žene mogle obaviti pregled dojki. Program mobilne mamografije u Zagrebu namijenjen je ženama u dobi od 40 do 49 godina i starijim od 69 godina, dobnim skupinama koje nisu obuhvaćene Nacionalnim programom ranog otkrivanja raka dojke. Pregledi su besplatni i nije potrebna liječnička uputnica, a pregled se može dogovoriti putem telefona (01/4696-309).

Tekst:HINA

Foto:Mario ĆUŽIĆ/ZNA

Leave a Reply