Gavella otvorila sezonu premijerom ruske komedije “Pijani”

Gavella otvorila sezonu premijerom ruske komedije “Pijani”

Zagrebačko Gradsko dramsko kazalište (GDK) Gavella novu sezonu otvorilo je u petak premijerom drame “Pijani” suvremenog ruskog dramatičara Ivana Viripajeva u režiji Vite Taufera, studijom izgubljenosti modernoga pojedinca u potrazi za smislom i ispunjenjem u ljubavi, bliskosti, pa i vjeri, služeći se pijanstvom kao krinkom za otvorenu raspravu o najintimnijim pitanjima.

U predstavi je 14 likova, koje zatičemo u različitim međusobnim interakcijama i raznim stadijima pijanstva, mučenih pitanjima smisla života, granica osobne slobode, odnosa čovjeka i boga, ljubavnog ispunjenja, čije filozofske ruminacije u njihove donekle tragične ispovijesti i ozbiljne dvojbe unose komične elemente.

Presjek problema suvremenog zapadnog društva daju Gavellini glumci Dijana Vidušin, Ozren Grabarić, Tara Rosandić, Martina Čvek, Sven Šestak, Ranko Zidarić, Nela Kocsis, Filip Šovagović, Ksenija Pajić, Marko Petrić, Živko Anočić, Amar Bukvić, Enes Vejzović i Tena Nemet Brankov. Oni se pojavljuju u ulogama mladih djevojaka željnih ljubavi, dokone zlatne mladeži, raznih direktora, bankara i njihovih supruga, prostituke, tek vjenčanog para razdiranog bivšom ljubavlju.

U nizu naizgled nepovezanih sličica oni – svi odreda čitavo vrijeme pijani – iznoseći svoje najintimnije tajne, strahove i nade, grade neku vrstu slagalice kolektivnog stanja duha Europe 21. stoljeća. Taj duh, čini se da poručuje Viripajev, razdire gubitak veze s bogom, odnosno, sa samim sobom i vlastitim unutarnjim bićem, uslijed zapadanja u banalnosti konzumerizma, pri čemu je malen korak do toga da i ljudi sami postanu potrošna roba, bezvrijedna i lako zamjenjiva.

Viripajev se ne bavi time zašto su njegovi likovi pijani, niti time što je prethodilo trenutku u kojemu ih nalazimo, kao ni razlozima njihovih lamentacija – on naprosto nudi vlastitu anamnezu svijeta u kojemu živi suvremeni pojedinac, puštajući ga da o tome sam nešto iskrenije progovori, skriven iza maske pijanstva.

Za pijano teturanje na sceni Gavelline je glumce pripremao suradnik za scenski pokret Pravdan Devlahović, u imitaciji pijanoga govora pomogla im je Ivana Buljan Legati, za kostime je zaslužna Marita Ćopo, a sve se odvija unutar scenografije koju je osmislio Igor Pauška.

Sve su to prizori istoga grada, sličice ljudskih života skrivenih iza zavjesa pojedinačnih svjetova, intimnih i univerzalnih istodobno, jer iskustva kroz koja prolaze, ekscesi i prilagodbe njihove stvarnosti, zapravo su jedno lako prepoznatljivo opće mjesto tlapnje za ispunjenjem i iskupljenjem, uz jednostavnu dijagnozu: svijet je jedan smrdljivi zahod, i jedino što nam preostaje je – dobro se napiti.

Taufer je komad zamislio kao kombinaciju melodrame, komičnih skečeva i nijemog filma, a atmosferu lepršave bezbrižnosti pijanstva najviše odražava vesela jazzy glazba Nane Forte i Jure Ivanušića.

Tekst: HINA

Foto: HINA/ GK Gavella/ Jasenko RASOL

 

Tagged with

Leave a Reply